En helg i värmland - Del ett

Klockan 14.00 började vi vår 4 timmar drygt långa bilresa hem till mamma och pappa. När vi kom fram möttes vi av öppna famnar och riktigt god grillad mat. Satt på altanen med tända ljus och spelade ne och jag bara njöt av att vara hemma och omringad av min familj. 
Efter att vi smält maten och hunnit spela två rundor tog vi en promenad till bryggan och förbi några kompisar som bor några stugor bort. Tittade på deras ny inköpta kaniner och gosade med hunden innan vi gick hem och tog en kopp te. 
 
Lördagsmorgonen bjöd på en mysig frukost som bestod av samma sak som den alltid består av när man är hemma hos mamma och pappa. Macka med marmelad och ost, som doppas i en kopp med te och till det ett löskokt ägg. 
Efter frukosten hoppade jag och Emelie i träningskläderna och körde ett träningspass. Under tiden som vi gjorde det kröp mamma omkring runt rabatterna och rensade ogräs. 
Årets första dopp, som vi inte fick bild på, gjordes även på lördags förmiddagen. Det var inte speciellt varmt men ändå ganska uppfriskande. 
 
Efter lunch kom mina fina farmor och stig på eftermiddagsfika. Då bjöd vi på en supergod rabarberpaj som mamma och jag bakat under morgonen. Det blev även några rundor med kubb och det slutade med att dom unga, jag mamma och emelie, vann med 2-1.
Foton, Min vardag | bada, familj, hemma, kubb, rabarberpaj, sommarstuga, träna | |
#1 - - JUNITJEJ:

Åh, så mysigt!

Upp